Здравословни ползи от ягодите

Ягодите предлагат удивителните 129% от дневната стойност витамин С, известен боец на инфекции, но те са също така са пълни с манган и фолиева киселина, както и калий със своя ко-факторинг ензим, супероксид дисмутаза. С ниско съдържание на калории и мазнини, ягодите са богат източник на антоцианини, елагитанини, флавоноли, терпеноиди, както и фенолни и елагови киселини, всички фитонутриенти, които заедно действат силно противовъзпалително. Минерали като медта (за здравословното развитие на червените кръвни клетки) са в изобилие, както и флуорид, желязо и йод.

Освен със своето анти-рак действие ягодите също са известни с ефекта анти-стареене, както и действат срещу потенциални неврологични заболявания. Нещо повече – антиоксидантната активност е изключителна при ягодите, както и способностите им да регулират глюкозата в кръвта.

Въпреки това консумирайте ягоди в умерени количества, защото те все пак съдържат фруктоза, която може да е вредна за вашето здраве в прекомерни количества.

Хранителни факти за ягодите

Порция: 1 чаша ягоди, разрязани на половина (152 грама)

На порция
Калории 49 kcal
Въглехидрати 12 гр
Захар 7 гр
Фибри 3 гр
Протеини 1 гр