В последните няколко месеца, заплахата от Коронавирус се превърна в глобален проблем. Епидемията неминуемо нанесе щети във всеки един аспект на живота ни. Бизнес пътуванията бяха от първите и най-силно засегнати дейности. Сега светът ще търси начини за възстановяване на нормалния ритъм на живот, научавайки се да живеем в нова среда, по нови правила, в различни условия. Всички тези аспекти ще се приложат и при пътуванията по бизнес, т.к. те са свързани с пътуване в превозни средства – самолети, автобуси и т.н., отсядане в хотели, ползване на коли под наем и др. Все дейности, криещи известни рискове в условията на пандемия.
Ще се опитаме да отговорим на въпросите, които в последните два месеца вълнуват най-силно клиентите на хотелите, транспортните и туристическите компании.
Мога ли да възстановя сумите си по заплатени вече резервации?
Всеки хотел или организация сама решава как да процедира в тази ситуация. Ако съществува реална забрана на властите, която да ограничава ползването на услугата, възстановяването на сумата е единия възможен вариант. Втори вариант е преместване на ползване на услугата за друг период, неограничен във времето или за след достатъчно дълъг период. Възстановяването на сумите е изключително трудно, особено за прекъсналите работа заради епидемията организации и често те изпитват затруднения при изплащане обратно на заплатените към тях вече суми.
Самолетните компании са напълно гъвкави и освен, че възстановяват суми, предлагат на клиентите си ваучери с фиксирани суми за следващ полет. Хотелите също възстановяват суми на 100%, без удръжки на такси за анулация.
Какви мерки взимат хотелите за справяне с епидемията от коронавирус?
Огромен процент от хотелите затвориха веднага след въвеждане на извънредното положение. Все пак се налага да се предприемат извънредни мерки при възобновяване на нормалния ритъм на работа в обектите. На първо място са хигиенните дейности, свързани с дезинфекция, третиране на общи части. Възможност за намален досег и пряк контакт между служителите и гостите, чрез увеличаване на дигитализацията на дейностите, доколкото това е възможно. Задължително използване на защитни средства от служителите. Забрана за струпване на много хора на едно място, като барове, фоайета, ресторанти и т.н.
Много хотели са включили допълнителни предпазни мерки, за да се гарантира безопасността на гостите. Рутинните протоколи за почистване и хигиена станаха по-строги и чести, особено в обществените помещения, широко разпространени са болнични почистващи препарати, а станциите за дезинфекция на ръцете са разположени навсякъде.
Какво правят авиокомпаниите, за да помагат на пътуващите?
Много авиокомпании са въвели нови мерки за намаляване на риска от разпространение на инфекцията по време на полет, включително по-чести дезинфекция на самолетите и салоните, съветване на екипажа да носи маски, намаляване на полетните услуги, за да се избегне ненужен контакт, и провеждане на температурни проверки пред пътниците се качат на самолета.
Корпоративни клиенти
Трябва ли да анулирам пътуване по бизнес в България?
В настоящия момент няма издадени здравни забрани за осъществяване на вътрешни пътувания, така че в крайна сметка всяко пътуване остава индивидуално бизнес решение. Въпреки това, ние от Гранд Хотел Лондон препоръчваме на компаниите да ограничат всички несъществени пътувания, за да ограничат разпространението на коронавирус. Ако се нуждаете от помощ при анулиране или отлагане на резервация за хотела, моля, свържете се с нашия екип.